Regulament Şcoală după Şcoală
Regulamentul programului școală după școală
SCOP: promovare pachet servicii şi activităţi adiţionale actului de învăţare
OBIECTIVE SPECIFICE:
- efectuarea de activităţi de divertisment, culturale şi recreative, de petrecere a timpului liber;
- dezvoltarea capacităţilor de învăţare (îmbunătăţirea randamentului şcolar şi efectuarea temelor) urmărindu-se:
- implementarea în procesul de învăţare a tehnicilor de învăţare rapidă;
- asistarea calificată a procesului de studiu individual al elevului, formarea deprinderilor de muncă independentă;
- gestionarea eficientă a timpului pentru învăţare, pentru divertisment şi măsuri de păstrare a sănătăţii;
- dezvoltarea capacităţilor de socializare;
- servirea mesei de prânz;
- luarea măsurilor de siguranţă a elevilor şi păstrarea sănătăţii fizice şi mentale.
GRUP ŢINTĂ:
- Un număr de aproximativ 48 de elevi din ciclul primar, împărţiţi în 4 grupe.
În acest număr sunt incluşi si elevii care beneficiază de bursă socială, elevii cu situaţie socială specială , în limita a 3 locuri/ grupă.
SPAŢIUL DESTINAT ACTIVITĂŢILOR:
- spaţiul destinat activităţilor va fi în funcţie de fiecare tip de activitate şi pentru fiecare grupă de lucru astfel:
- spaţii destinate pentru efectuarea lecţiilor: sălile destinate claselor I – IV
- spaţii destinate pentru activităţi culturale şi de petrecere a timpului liber:
- curtea şcolii ( pentru zilele în care vremea este favorabilă);
- curtea interioară;
- sala de concerte;
- laboratorul de informatică;
- biblioteca.
- spaţiul destinat servirii mesei de prânz:
- sala de mese de la cantina şcolii.
RESURSE:
1. umane: echipa de proiect pe misiuni:
Echipa de coordonare:
- prof. Speranţa Doina Cătană- director, Colegiul Naţional de Artă „Ion Vidu”, evaluator proiect;
- prof. Marius Cîrnu - director adjunct, Colegiul Naţional de Artă „Ion Vidu”, monitorizare proiect
- prof..Rodica Lăutaş -responsabila comisiei metodice a prof. pentru învăţământ primar - coordonator proiect.
Echipa de lucru:
- prof. Alina Micşa
- prof. Lenuţa Furdui
- prof. Olga Petrea
- prof. Eugenia Udrişte
2. materiale (consumabile, mijloace audio-video, diverse jocuri, cărţi etc.)
3. de timp:
- timp afectat celor 3 tipuri de activităţi principale – 3 - 4 ore/zi, de luni până vineri;
- timp afectat proiectării şi coordonării activităţii programului SDS;
- timp afectat amenajării spaţiilor în care se organizează activităţile;
- timp afectat monitorizării şi evaluării proiectului;
- timp afectat activităţii financiare şi contabile;
- timp afectat pregătirii mesei de prânz.
4. financiare:
- taxa plătita de părinţi lunar către P.F.A. (la începutul anului şcolar, comisia SDS stabileşte taxa/elev/zi);
- sponsorizări;
- taxă zilnică pentru masa la cantină.
DESCRIEREA PROGRAMULUI SDS, pe perioada unei zile:
În funcţie de orarul clasei:
12 – 13:30 - Servirea prânzului
13:30 - 14:30 – Activităţi recreative/educative
• jocuri în aer liber, în parcurile din apropierea şcolii;
• plimbări, jocuri de interior; jocuri de socializare, de cunoaştere şi autocunoaştere;
• jocuri didactice, activităţi didactice de recuperare (pentru elevii care întâmpină dificultăţi de învăţare),de dezvoltare (pentru elevii capabili de performanţe superioare);
• învăţarea de cântece şi poezii;
• lecturi educative;
• vizionarea de filme educative;
• audiţii muzicale, participarea la spectacole şi la audiţiile colegilor;
• prezentarea de materiale didactice-educative, cu ajutorul calculatorului;
• jocuri matematice şi de perspicacitate;
• realizarea de colaje, desene, cusături, modelaj;
• pregătirea unor serbări;
• realizarea de către elevi a unor proiecte şi portofolii;
• activităţi de învăţare prin cooperare, prin metode de dezvoltare a gândirii critice, concursuri;
• activităţi distractive: glume, ghicitori, dramatizări, jocuri de rol, dans;
• timp de relaxare pliat pe nevoile particulare ale elevului.
Timpul dedicat acestor activităţi poate fi prelungit / micşorat în funcţie de volumul temelor pentru acasă, activităţile fiind adaptate elevului, clasei din care face parte elevul.
14:30 – 16:00 – Pregătirea temelor la disciplinele de cultură generală.
• învăţarea lecţiilor, efectuarea temelor scrise;
• alte activităţi care să completeze activitatea desfăşurată de elevi la clasă, în cadrul orelor de curs.
• activităţi didactice de recuperare (pentru elevii care întâmpină dificultăţi de învăţare), de dezvoltare (pentru elevii capabili de performanţe superioare), pregătirea pentru concursuri etc.
• fiecare grupă îşi va desfăşura programul de efectuare a temelor în sălile destinate acestui tip de activitate sub îndrumarea şi supravegherea cadrului didactic, conducător al grupei;
16:00 - Preluarea copiilor de către părinţi (aparţinători)
MONITORIZAREA PROIECTULUI:
- Prof. Speranţa Doina Cătană - director, Colegiul Naţional de Artă „Ion Vidu”
- Comisia programului SDS
- Profesorii coordonatori ai grupelor
EVALUAREA PROIECTULUI:
Cine evaluează?
Echipa de evaluare:
- directorul şcolii;
- consiliul reprezentativ al părinţilor;
Când se face evaluarea?
- periodic: o dată pe lună;
- la sfârşitul semestrului;
- anual.
Cum se evaluează?
Itemi de evaluare:
- jurnal de corespondenţă pus la dispoziţia părinţilor;
- rezultatele şcolare ale elevilor de la Programul SDS comparativ cu cei din grupul martor;
- interviuri cu părinţii elevilor implicaţi în program;
- interviuri cu cadrele didactice implicate în proiect, dar şi alte cadre didactice care au elevi participanţi la program;
- interviuri cu elevii cuprinşi în program;
- casete video cu imagini din program,
- serviciul administrativ;
BUGETUL PROIECTULUI:
1. venituri estimate:
- din taxe: (taxa va fi stabilită la începutul anului şcolar) N x nr elevi x nr de zile şcolare;
- donaţii/sponsorizări
2. cheltuieli estimate:
- materiale (în funcţie de priorităţi):
a) alimente pentru masa de prânz;
b) dotare pentru activităţi recreative, jocuri;
c) dotare pentru activităţi de învăţare;
d) amenajare spaţii destinate activităţilor recreative;
- de personal;
- de marketing: publicitate radio, fluturaşi, pliante, pagină Web;
- pentru subvenţionarea unor elevi cu statut social special.
Avizat
Director: prof. dr. Marius Cîrnu